یخچال فروشگاهی

ساخت وبلاگ

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که یک مارکت مستقل میخواهید یا می خواهید جزئی از یک فروشگاه زنجیره ای باشید؟

اگر یک سوپرمارکت مستقل راه اندازی کنید به عنوان صاحب مغازه بیشتر حق کنترل و نظارت دارید.اینکه چه چیزی خریداری شود چه تخفیف هایی در نظر گرفته شود تماما بر اساس نظر شما خواهد بود ، هم در موارد اداری و هم در موارد مالی هیچ کمکی از کسی نمیگیرید و تک تک موارد را خودتان باید مورد بررسی قرار دهید.  اما وقتی از یک فروشگاه زنجیره ای نمایندگی بگیرید  به کمک کمتری نیاز پیدا خواهید کرد در نتیجه تصمیم گیرنده اینکه چه چیزی بفروشید چقدر بفروشید سازمان مرکزی خواهد بود.در عین حال درصد مشخصی از سودتان را باید به سازمان مرکزی بدهید.

– برای اجرای پروژه ی سوپر مارکتتان مکان مناسبی بیابید.مکانی که هنوز اشباع نشده است .تشخیص میزان نیاز یک منطقه به سوپرمارکت کار ساده ای نیست ولی برای تشخیص این امر بهتر است به پارکینگ و میزان پارک ماشین ها در یک مارکت دقت کنید اگر پارکینگ فروشگاهی شلوغ باشد و مردم برای پارک مشکل داشته باشند احتمالا ان منطقه به یک فروشگاه جدید نیاز دارد.در غیر این صورت مکان دیگه ای را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین باید وضعیت مالی مردم منطقه را در نظر بگیرید ،موقعیت فروشگاهتان در میزان موفقیتتان بسیار موثر است. حین بررسی منطقه به امنیت منطقه ، راه های دسترسی ، بناهای اطراف ،میزای فضای پارک و … توجه کنید.

شرکتی  مناسب برای طراحی فروشگاهتان  و تهیه ی قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی انتخاب کنید.

قفسه فروشگاهی

 

درباره ی نوع محصولاتی که عرضه خواهید کرد و اینکه این محصولات را از چه شرکت ها و تولید کنندگانی تهیه خواهید کرد از قبل برنامه ریزی کنید.اگر قصد فروش یک محصول را در مارک های مختلف دارید باید با تهیه کنندگان مختلف ارتباط برقرار کنید ، این کار باعث بالا تر رفتن هزینه هاو افزایش کارهایتان می شود.اما این کار تنوع جنس را در فروشگاهتان حفظ خواهد کرد.

برای فروشگاهتان کارمندانی معتمد و کوشا با روابط اجتماعی بالا استخدام نمایید.به حفظ توازن میان تعداد کارمندان با متراژ فروشگاه دقت نمایید. افتتاحیه فروشگاهتان را برنامه ریزی کنید.بهترین زمانی که میتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید و ثابت کنید که از بقیه رقبایتان بهتر هستید افتتاحیه است. درباره ی تبلیغات هم مشخص کنید که در چه زمینه هایی تبلیغات انجام خواهید داد تبلیغات انلاین ،رادیو،تبلیغات تلویزیونی و … اصولا استفاده کردن همه ی آنها با هم  استراتژی خوبی است..

تخفیفاتی برای افتتاحیه در نظر بگیرید و یا با یک شرکت خیریه همکاری کنید و در آمد حاصل از هفته ی اول را به آنها بدهید این باعث می شود تا مردم حس خوبی نسبت به فروشگاه شما داشته باشند.

یخچال فروشگاهی...
ما را در سایت یخچال فروشگاهی دنبال می کنید

برچسب : قفسه فروشگاهی, یخچال فروشگاهی, نویسنده : محیا یوسفی tf-ltd بازدید : 321 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1396 ساعت: 17:25

یکی از تاثیرات روانی بر مشتری، که همه خرده فروشان می توانند از آن استفاده کنند مبحث رنگ است.

رنگ می تواند به تنهایی دلیل موفقیت یک فروشگاه باشد. اما چگونه؟

استفاده از یک پالت رنگی که به درستی انتخاب شده باشد در کنار نورپردازی درست، می تواند ما را به هدف نهایی یک فروشگاه که همان فروش بیشتر اجناس درون قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی است، برساند.

 

نکته قابل توجه در طراحی این است که مهم تر از زیبایی، انسجام و یکپارچکی بین رنگ های استفاده شده در فروشگاه می باشد که این موضوع شامل رنگ بستر اصلی فروشگاه(دیوارها و بدنه)، رنگ قفسه ها و یخچال ها و در نهایت رنگ نقاط متمرکز در طرح خواهد بود.

علاوه بر انسجام، درصد رنگ های به کارگیری شده نسبت به هم و نحوه چیدمان آن ها با هم نیز به شدت در ارتباط بصری با مشتری تاثیرگذار است.

1

هدف دار بودن استفاده از رنگ ها و تاثیری که رنگ ها بر یکدیگر می گذارند، منجر به نتایجی می شود که می تواند برجذب، سطح رضایت خاطر مشتری و میزان خرید وی تاثیرگذار باشد ،زیرا بدن ما به رنگ واکنش نشان می دهد و این به علت تاثیرات فیزیولوژیکی و روانی است که بر بدن انسان می گذارد چرا که ۸۰ درصد از اطلاعات از طریق چشم به مغز ما می رسد.

این بدان معنی است که هنگامی که رنگ به ما چیزی آشنا را یادآوری می کند، احساس خوبی داریم.مانند یک سایه نرم آبی، که باعث تداعی آسمان و یک حس روانی آرام در ما می شود.

همینطور که مواجهه با رنگ های قرمز شدید، باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود.

رنگ غالب، بمنظور ثبات در طرح استفاده می شود چرا که منجر به ایجاد حس غالب فضا می شود. برای مثال رنگ قرمز یعنی “توقف” و رنگ سبز یعنی “حرکت” و در مجموع این یعنی احساسی که در هر فضا داریم

2

 

 

حال چگونه می توان توجه مشتری را به اجناس درون قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی معطوف کرد و چگونه می توان احساس تمایل به خرید بیشتر را در وی پدید آورد؟

 

تحریک اشتها و ایجاد احساس گرسنگی در مشتری با به کار گیری رنگ ها، که منجر به خرید بیشتر و حتی غیر ضروری در وی می شود.

رنگ “زرد” باعث ایجاد احساس شادی و افزایش روحیه و در نتیجه باعث افزایش اشتها می شود.

اشتها آورترین رنگ، رنگ “قرمز” می باشد.اما همانطور که گفته شد استفاده زیاد از این رنگ باعث ایجاد حس خطر و توقف حرکت می شود.بنابراین  استفاده هوشمندانه و البته اندک از این رنگ می تواند منجر به نتیجه دلخواه ما شود.

3

 

جالب است بدانید رنگ های آبی و خاکستری می تواند شما را از خوردن منصرف کند و باعث کاهش استرس و اشتها می شود، در حالیکه رنگ های طیف سبز که یادآور سلامتی و طبیعت هستند، همواره برای ذهن ما جاذبه دارند و احساس “خرید با هدف سلامتی ” را به مشتری می دهد.

 

4

ناگفته نماند که در زمینه مباحث مطرح شده، وظیفه طراح ایجاد یک ترکیب هماهنگ و دلنشین بین دکور ثابت فروشگاه و دکور به اصطلاح متغیر که همان محصولات است، می باشد.

که در این میان نقش عمده ای برعهده محصولات هر بخش از فروشگاه که همان میوه ها و سبزی های تازه و رنگ بسته بندی مواد غذایی درون قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی است نیزمی باشد.

یخچال فروشگاهی...
ما را در سایت یخچال فروشگاهی دنبال می کنید

برچسب : قفسه فروشگاهی,یخچال فروشگاهی, نویسنده : محیا یوسفی tf-ltd بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 18 مرداد 1396 ساعت: 15:05

امروزه سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها جزء تفکیک ناپذیر زندگی ما هستند اما ما نسبت به آنها کم توجهیم . Consumer” Behavior  ” یا ” رفتار مصرف کننده ” جزء اساسی ترین مباحث علم بازاریابی به حساب می آید تا جایی که بنگاههای اقتصادی برای رسیدن به پاسخ صحیح به این پرسش که ” چرا مشتری خدمات و یا محصول ما را انتخاب کرده است؟ ” میلیون ها دلار صرف میکنند تا به فلسفه خرید و الگوی رفتاری مشتریان برسند از این رو سبب اهمیت این بخش از دانش بازاریابی شده است

 

یخچال فروشگاهی

مدیریت خرده فروشی  و یا ” Retailing Management  ” این سوال را به گونه ای دیگر مطرح کرده است “رفتار مشتری در فروشگاه چیست ؟ ”

برای پاسخ به این پرسش ها میتوان از دانش روانشناسی بهره مند شد. با کمک این دانش، رفتار مشتریان هنگام خرید و انتخاب محصول از فروشگاه را مورد بررسی و موشکافی قرار می دهیم.

در هنگام وارد شدن به سوپر مارکت،هایپر مارکت  و یا خرده فروشی به دنبال مسیر عریضی می گردیم که ما را به سمت همه قفسه ها و یخچال های فروشگاهی هدایت کند و بر اساس اینکه در چه کشوری زندگی می کنید این مسیر در جهت عقربه های ساعت و یا خلاف جهت آن است.مسیر اصلی باید از عرض کافی برخوردار باشد چون انسان به لحاظ ذهنی و روانی ترجیح میدهد از جایی محدود به فضایی که در آن آزادی بیشتری دارد حرکت کند.در صورت درک صحیح مدیران فروشگاه ها از رفتار مشتریان خود، کالاهای پر فروش را در مسیر اصلی قرار میدهند تا در معرض چشم مشتریان قرار گیرد و فروش قابل توجهی داشته باشند.

یخچال فروشگاهی

با این حال، وقتی تنوع محصولات چیده شده در قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی بیشتر شود ، مشتریان گیج و سردرگم میشوند و گاهی ممکن است از خرید محصول مورد نظر منصرف شوند.

یکی از محققان حوزه فروشگاهی، تناقض در تنوع بالا و فروش پایین کالا را مورد مطالعه قرار داده است. زمانی که ۵ نوع سس عرضه شده بود  ۴۰ درصد از مشتریان برای بررسی سس ها توقف می کردند، هنگامی که تنوع سس ها از ۵ نوع به ۲۵ نوع افزایش یافت ۶۰ درصد از مشتریان برای بررسی سس ها ایستادند بنابراین نتیجه میگیریم، تنوع بالا در کالاها جذاب است اما تنها ۲ درصد از مشتریان زحمت انتخاب را به خودشان میدهند.

یکی از مهمترین الگوهای رفتاری مشتریان در فروشگاهها به هنگام خرید کالا پیروی از ضمیر ناخودآگاه است ۹۵ درصد از خرید ها در فروشگاهها  بطور ناخودآگاه تصمیم گیری می شود ودر این میان حواس پنجگانه : بویایی، چشایی، بینایی، شنوایی و لامسه بزرگترین محرک محسوب می شوند.

 

قفسه فروشگاهی

 

با استفاده از  “Psychology  ” Consumer و یا ” روانشناسی مصرف کننده ” اقدام دیگری را می توان پیش گرفت و اینکه از تصمیم گیری منصرف شده و به بخش غرایز و ذائقه تان تکیه کنید. باید بدانید مغز به طور ناخود آگاه اقدام به جمع آوری داده ها ی حسی می کند بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم. چند مرتبه اتفاق افتاده است که کالایی خریده اید ولی نتوانسته اید دلیل منطقی و قانع کننده  برای انتخاب آن ارائه کنید.

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه اشتوتگارت آلمان، خرید کردن موقعیتی است که فرد هیجانات درونی خود را مهار کرده و به آرامش درونی می رسد. همچنین برای موفقیت در عرصه خرده فروشی باید روی ذهن خودآگاه مشتری تاثیر گذارید و هم ذهن ناخودآگاه او را برانگیزید. همه مواردی که به آنها اشاره کردیم باید درکنار بیایند تا داده های مثبت و معناداری را به ذهن مشتری القاء نماید تا او را علاقه مند به خرید کرده و از فعالیت خرده فروشی خود تجربه موفقیت آمیزی کسب کرده باشید.

یخچال فروشگاهی...
ما را در سایت یخچال فروشگاهی دنبال می کنید

برچسب : قفسه فروشگاهی, یخچال فروشگاهی, نویسنده : محیا یوسفی tf-ltd بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت: 17:18